Pokaż, że jesteś ze mną!

DAJ ZNAK, ŻE ZE MNĄ JESTEŚ!

Każdy Twój komentarz stanowi dla mnie ogromne znaczenie i zachętę do dalszej działalności. Komentuj, dodawaj swoją osobę do rubryki są ze mną... i udostępniaj moje wpisy dalej. W ten sposób pomożesz mi dotrzeć do większej liczby osób...

Bardzo serdecznie zapraszam i pozdrawiam!

Weronika Patrycja Kuzio

UWAGA!

WAŻNA INFORMACJA!

Prawie wszystkie notki zamieszczone na moim Blogu są mojego autorstwa. Bardzo proszę o nie powielanie zamieszczonego tutaj materiału bez mojej zgody. Jest to niezgodne z prawem!

Prawa autorskie zastrzeżone.
Ust. z dnia 4.02.1994 r
Dz. U. 1994, nr 24, poz.83
Sprostowanie: Dz. U. 1994, nr 43

środa, 22 kwietnia 2020

Bo w życiu trzeba być po prostu sobą - wywiad z Martą


Dziś  przychodzę do Was z długo nieobecnym cyklem ,, Wywiady ze zwykłymi- a jednak na swój sposób magicznymi ludźmi”. Chciałabym Wam przedstawić moją dobrą koleżankę Martę, z którą poznałam się z Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym w Policach. 

Marta - to osoba waleczna, która mimo przeciwności losu nie poddaje się i walczy. A więcej dowiecie się czytając dzisiejszy wywiad. Serdecznie zapraszam :)




Witam Cię Marto serdecznie i dziękuję, że zechciałaś przyjąć moje zaproszenie do wywiadu.

Witam Cię Weroniko. Nie ma problemu – cała przyjemność po mojej stronie.

Moje pierwsze pytanie brzmi : Niepełnosprawność - Twoim zdaniem ogranicza Nas czy ubogaca?

Według mnie niepełnosprawność może nas jednocześnie ograniczać i ubogacać - wszystko zależy od tego z jaką niepełnosprawnością musimy się zmagać na co dzień w naszym życiu. Jednak jedno jest pewne - nigdy nie należy poddawać się bez walki i tracić nadziei, że będzie dobrze..!

Dziękuje bardzo za tą wypowiedz od serca. A teraz przenieśmy się trochę do świata marzeń.. Czy Twoim zdaniem warto jest mieć marzenia ?

Hm..Uważam, że warto mieć marzenia zarówno mniejsze jak i większe, ponieważ prędzej czy później nadejdzie czas w którym będą miały okazję się spełnić.. Małymi kroczkami jesteśmy w stanie zrealizować nawet te, które wydają nam się niemożliwe do zrealizowania.

Jesteś podobnie jak Ja zresztą osobą z niepełnosprawnością. Czy trudno było pogodzić się z tym, co dał Ci  los ?

Bardzo trudno było mi pogodzić się z tym co dał mi los - nadal jest.. Jednak pomimo częstego zwątpienia i chęci poddania się nauczyłam się z tym żyć i cieszyć się z tego co mam, dlatego, że jestem zdania że zawsze mogło być gorzej.

A czym się interesujesz? Bo przecież nie samą nauką człowiek żyje..

Prawdę mówiąc nie mam jakiś specjalnych zainteresowań - lubię spontaniczność. Relaksuje się słuchając muzyki.

Temat miłości w Naszym życiu, mam na myśli osoby niepełnosprawne to ciężki temat. Ale moje pytanie brzmi: Miłość? Warto jej szukać, czy lepiej aż przyjdzie sama?

Miłość - jest to bardzo trudny temat do poruszenia i w sumie to nie wiem jak się do niego odnieść.. Jednak z własnych doświadczeń uważam, że warto poczekać nie szukać miłości na siłę, ponieważ dla każdego z nas jest pisane jakieś przeznaczenie.

Jakie wartości są dla Ciebie w życiu najważniejsze i dlaczego ?

Najważniejszymi wartościami dla mnie w życiu są najbliższa rodzina i najlepszy przyjaciel, ponieważ jeśli mamy obok siebie kogoś takiego łatwiej nam jest walczyć ze "złem" tego świata... Takie osoby nigdy nie pozwolą nam upaść..

Chodziłyśmy razem do SOSW w Policach.  Ja osobiście bardzo dobrze wspominam ten czas a Ty ?

Hm.. Police - o tym mogłabym pisać bardzo długo.. Miałam tam swoje wzloty i upadki.. Mimo wszystko mam z tym miejscem wiele pozytywnych wspomnień, które na zawsze pozostaną w mojej pamięci. Poznałam tam bardzo wielu ludzi, którzy bardzo mi pomogli, wspierali mnie.. Na dzień dzisiejszy nie wyobrażam sobie życia bez nich.. Jak mi bardzo smutno z myślą że mogę ich już nigdy więcej nie zobaczyć..

Życie w dzisiejszych czasach jest ciężkie. Czy łatwo jest być sobą? Czy Tobie się to udaje ?

Prawdę mówiąc nie wiem czy łatwo jest być sobą w dzisiejszych czasach. Ja należę do osób, które nie udają kogoś kim nie są. Dla mnie szczerość i prawdomówność mają bardzo duże znaczenie. Jestem zdania że jeśli ktoś będzie chciał się ze mną zadawać to zaakceptuje mnie taką jaką jestem.

Jak wspominasz czas spędzony ze mną i co Ci to dało, że mnie poznałaś ?

 Czas spędzony z Tobą wspominam bardzo dobrze - nigdy nie zapomnę naszych wspólnych "odpałów". Poznanie Ciebie pokazało mi, że pomimo tego, iż się od siebie różnimy to i tak wiele nas łączy.

Czy masz jakieś motto życiowe, które towarzyszy Ci na co dzień?

Moje motto życiowe to : "Nie udawaj kogoś kim nie jesteś"

I moje ostatnie pytanie, jakie masz plany marzenia na przyszłość ?

Jeśli chodzi o moje plany/marzenia na przyszłość.. Jestem osobą, która stara się nic nie planować za wcześnie - tak jak już wspominałam lubię spontaniczność. Życie pokazało nauczyło mnie że nie warto planować nic na "wyrost", ponieważ jak sami wiemy życie piszę różne scenariusze i nigdy nie wiemy co w danym dniu nas spotka.

Dziękuje bardzo za ten piękny i wartościowy wywiad. Czy na koniec chciałabyś powiedzieć coś moim czytelnikom ?

Ja również dziękuje, za to, że mogłam uczestniczyć w Twoim dziele. Bardzo mi było miło. A na koniec powiem: ,, Nie poddawajcie się- bo życie jest warte każdej ceny”. Dziękuję.

7 komentarzy:

  1. Widzę że z bohaterką dzisiejszego wywiadu mamy ze sobą wiele wspólnego chociaż się nie znamy

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mądre pytania i wartościowe odpowiedzi. Naprawdę przyjemnie się czytało. Super dziewczyny! :) :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy wywiad, dużo mądrych przemyśleń. Pozdrowienia dla Ciebie Werka ioczywiście dla Marty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny i pouczający wywiad :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mądry i pouczający wywiad :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Być sobą w tych czasach-to dopiero sztuka!Odnoszę wrażenie,że wielu ludzi mogłoby się dużo nauczyć od Twojej rozmówczyni Weroniko:-)Zawarłyście w nim wiele istotnych spraw,takich jak wolność w byciu sobą,prawo do marzeń,oraz pokora wobec tego co przynosi nam los.Czekam na dalsze wywiady z niecierpliwością.

    OdpowiedzUsuń